Sekadar Hembusan Dari Hati

Sekadar Hembusan Dari Hati
sesekali sepi itu indah karna kita punya waktu untuk mengingati, merindui...

Tuesday, May 19, 2009

Tak Memahami @ ingin di Fahami???


sesekali aku bangun, aku duduk, aku tunduk..
kadang2 hati runsing, kepala pening, bikin pusing..

hurm.. macam2 skang nih.. segalanye bercampur baur..
aku nk care, kate nyebok, aku wat x tau kate aku x amik tau..
Yang mane satu Nih?????

well korang tau kan ape 2 friendship..
cubit peha kiri, peha kanan terase..
tapi 2 cume perumpamaan..
situasi skang nih, cubit kiri ke, cubit kanan ke..
sume aku yg rase..
cam syial!!!

ok fine.. bile slow talk diorang ckp aku ni pelik..
aku susah nk bwk bincang
aku demand.. itu lah, ini lah..

kalo diorang ajak, even aku ade keje aku korbankan..
demi sebuah persahabatan..
aku cube untuk wat sume happy
walaupun diri aku sendiri x pnh happy
kadang2 aku btl2 ade keje.. sbb member ajak, merayu2..
aku x sampai hati.. aku follow..walaupun hati berat..

aku cbe utk x nyusahkan kwn2..tp adat manusia la..
saling memerlukan n saling melengkapi..
aku ajak.. diorang x nk. bkn ape pon..kdg2 ajak mkn je..
kdg2 rase sebak.. bkn ape..
seolah2 ape yg aku wat kt diorang slame nih
xde pon yg sedar..
diorang nih x de perasaan ke hah??

aku x harap ape..
sedikit mase... tu je.. kita kan kawan~

kadang2 bengang gler.. aku sbr..
aku bengang, aku cbe tenang.. aku diam..
aku mls nk ckp.. 2 aku.. diorang kate emo..

aku dhle jenis baran..
aku cbe tahan.. pengalaman banyak ajar aku..

sblm nih ape yg x pnh rosak??
speaker?? perfume?? handphone..
sume aku baling, semua aku sepak
banyak menda dalam bilik aku da rosakkan bile aku bengang..

tapi sampai bile??
aku malas dah gado2.. kite kan kawan~

baru2 nih pon aku ade mengamok.. tp sket jela..
aku baling menda2 kecik je..
aku sepak kerusi.. aku jthkan barang..
dh lame aku tahan. dh lame aku sbr..

malam 2 aku ok balik..
even x tenang aku cube.. alhamdulillah..

skang nih, aku banyak pikir..
kul 2, 3 pagi aku lepak sorang2 tp pdg..
betul ke aku nih jenis yg x memahami?? atau korang nk diri korang je difahami??

camane 2... pikir2kanlah..

8 comments:

niesah la! niesah!! said...

chill la pamee..
bila kita buat baik mmg org susah nk nmpak..
bile kite x buat org kate kita jahat..
bukan soal memahami nih kot nisah rase..maybe la..diorg tak memahami pamee..tp nisah rase nih soal toleransi..
zaman skrg kdg2 kite kene jadi "jual ikan"= selfish untuk buat kita sndiri hepy..asalkan kita x ruin hubungan ngn masyarakt sudah la..tp pamee xleyh la selalu menyerah je bila kawan2 mintak tolong..nanti lame2 dorng pijak lak pamee..diorg kene faham la jugak en..

hmm..k nisah da rase nisah cm da jadi pakar motivasi da..wuu~~ cheer up dude!
;)

:: ANAH :: said...

~Sabar ye fahmi.memang kadang2 kite susah nak dapat kawan yang sanggup susah dan senang bersama kite.Ada tu kawan yang boleh tikam kite dari belakang.


~Ape yang boleh kite buat cume elakkan je kawan dengan orang camtu.

~buat ape ade ramai kawan tapi menyakitkan ati je.Baik ade sikit je kawan,tapi benar2 boleh dianggap kawan(*_*)..

~k,mudah2an kawan fahmi tu dah sedar kesilapan die dan tak mensia2kan fahmi(~_*)

adey manis said...

WUYOO.. GILE LA 2 3 PGI LEPAK KT PDG, BRANI MTI TOL.. HUHU.. SBR LA.. AKU PHM.. TP KITE KDG TRPKSE THN.. SBB KITE PN X MMPU HDUP TNPE KWN..

infinity1811 said...

aku ske sikap ko yg cube wat knkwn epi...dr entry ko aku tgk ko ni jenis kwn yg bek....bagus tau...ske ayat ko...kite kan kawan....siyes!!ikhlas dari aku...arap2 knkwn ko phm situasi ko satu ari nt..korang kn kawan...

Pamee CliQue said...

niesah:- 2 le niesah.. nama pon kawan, kdg2 kite x sanggup nk wat kt kwn2.. tp kwn2 sanggup wat kat kite..
tp 2 la, dh dri pamee sndri cmni.. susah nk ubah.. prinsip idop dh camni ( biar diri susah, asal org len senang ati..)hehe... neway, thanks~

anah:- amin.. mudah2an.. diorang nih bkn jahat, mgkn certain2 part la nampak yg diorang jnis amik brt..

mamma mia:- takot ape nk lepak kat pdg.. 2 pdg, kdg2 siap g bukit gerko lg.. xde pape.. malam leh wat kite tenang.. setuju2, kite x mampu idop tanpa kawan..

infinity1811:- thanks~ yela.. friendship nih menda yg x leh dibawak maen.. ukhwah-fillah ( agame jap) hahaha.. doakan segalanya baik cm besa~ kami kan kawan.. ehee~

Cx Bob said...

huhu..
sorry kalo aku ade wat salah..
huhu

ada van de kamp said...

biasa la cmni.
agaknya sebab kita selalu buat baik dgn diorang, benda tu diorang x hargai sgt. cuba kita asyik wat jahaaaaaaat je, & tetiba buat baik sekali. haa time tu baru diorang perasan & mesti ckp, "eh, baik la sebenarnya bdk ni." pastu puji2 sket. tp, nk ke kita wt dajal kt org? tak sanggup kn? ye la, kite kan kawan =)

Pamee CliQue said...

cx bob:- ko manelah ade wat salah kat aku.. hehe

adawiyah:- aah.. 2 le kite.. x sanggup nk wat mnde jahat kat kawan.. kite kan kawan~