Sekadar Hembusan Dari Hati

Sekadar Hembusan Dari Hati
sesekali sepi itu indah karna kita punya waktu untuk mengingati, merindui...

Wednesday, November 26, 2008

kau tetap pujaan~

kekasih..
kau tetap pujaan~
kau kasih abadi, kau kasih pertama..
kau kekal didalam hatiku..
sampai keakhirnya..

sesekali hembusan dari hati mampu melakari potret sebuah percintaan. epik cinta yang tiada pengakhiran. sesekali ditenung bulan itu tetap cantik, tetap indah walaupun hadirnya hanya sekali sekala.. sesekali pungguk terus memanggil bulannya yang hilang dari pandangan. walaupun hanya sekadar bawaan angin, sang pungguk mampu terdiam sambil tersenyum seolah-olah si bulan masih bersinar disitu..

kau tetap pujaan, itulah kalimat agung yang acap kali menghiasi bibir mulus sang pencinta. pencinta sepi yang kosong hatinya.. sesekali direnung tepat wajahnya, tergambar sebuah nostalgia silam yang kekal terpendam dibalik alis mata sayunya.. lautan air mata biru seolah-olah menceritakan kisah tentang alunan ombak yang menghempas cinta agung sehingga karam..

sesekali wajahnya lesu.. seolah-olah dia hanya hidup demi melihat insan yang dicintainya~ jika diteliti butir-butir madah yang dilafazkan, cintanya sangat utuh, sangat dalam.. tetapi cintanya pedih.. cintanya melukakan..

bermula dari sebuah pertemuan kecil, sehinggalah terbentuk sebuah jalinan cinta.. cinta yang tidak mengenal erti serik.. cinta itu indah, cinta itu membatasi segalanya..

sesekali, badai menghempas tembok percintaan itu.. pernah beberapa kali ia roboh, tetapi ia tetap dibangunkan semula.. sesekali sang pencinta menangis, hatinya luka didalam.. mengenangkan nasibnya.. hadirnya seolah persinggahan.. persinggahan sementara bagi insan yang dicintainya.. sesekali, tangisannya mampu ditangkis karna masih ada teman lain disisi yang sudi mengubat epilog sepi sebuah hati~

sang pencinta hatinya rapuh, hatinya tulus tentang cinta.. ada kalanya si bulan mengkhianati si pungguknya.. dia tidak muncul.. andai ia muncul sekalipun, munculnya dibatasi bayangan awan yang menutup serinya itu.. sang pencinta memendam.. sakitnya parah tetapi senyuman mampu dizahirkan lagi.. ia sabar, menunggu seri si bulan..

suatu hari sang bulan muncul, tetapi dia menangis melihat sang pungguk tiada di tempatnya..
sang pungguk tidak lagi disitu.. sang pungguk membawa diri, terbang membawa hati kecil yang lara... sesekali ia sepi.. si bulan terus tertunggu- tunggu tetapi sang pungguk masih berdegil, membawa hati kecilnya.. si bulan menangis, tersesak-esak lalu hilang..

masa berganti.. si bulan kini pergi. jarang-jarang sekali ia muncul.. andai ia muncul, ia tidak lagi menjeling manja pada sang pungguk yang setia menantinya.. sang bulan kian pudar cahayanya..
serinya tiada lagi, sinarnya dicurahkan pada pungguk lain..

cahaya si bulan pada pungguk lain tidak lama, si bulan rasakan setia sang pungguk baru tidak mampu menandingi kasih dan cinta sang pungguk atau sang pencinta yang satu.. kini, si bulan sepi.. si bulan sendiri..

saban hari, sang pencinta masih mendambakan cinta si bulannya.. tetapi si bulan kaku disitu.. si bulan tidak lagi berpaling pada sang pungguknya.. sang pungguk kekal di situ.. tembok yang dibina kini sekali lagi roboh.. tetapi, kali ini ia tidak mampu dibina lagi.. sang pencinta sudah letih, kudratnya membatasi..

di suatu sudut, nun jauh di dalam hati kecil sang pungguk, dia yakin yang suatu hari nanti, si bulan pasti menoleh, membalas cinta lamanya..

~coretan ini ditujukan buat seorang teman
di dalam hatinya, masih ada cinta..~


pergh, boleh tahan gak penat aku mengarang cter cinta sang pungguk dan si bulan nih..
hahaha... sedar x sedar dah pukul 3 pagi..

ni baru blog kedua yang aku tulis setakat nih.. blog aku yang lame da lame aku x aktif, so skang ni kite bukak le buku baru

kalo korang tgok, sumer citer berkisar tentang keadaan sekeliling n hidup aku sendiri jek..
xpe, nanti2 aku ada masa aku bukak cter baru kasi kaw2 punye untuk korang~ hehehehehe

fuh.. papehal aku sentiase doakan agar member aku bahagia.. korang happy, aku hepi~ nghee

1 comment:

my heart~ said...

pergghhh!!!
jiwang la abg ni...
abg!help me..na nk put pic in my blog but cannot put it in between the words....
plus dont forget to edit my pic...jelous tgk pic2 abg...